Årsmöten

Början av året innebär tid för årsmöten i såväl Equmenia som församlingen. Årsmötet är ett viktigt tillfälle att blicka bakåt, lära sig och planera med blicken framåt. Du har möjlighet att påverka. Du behövs!

2021 års årsmöten kommer ske digitalt via Youtube och Zoom.

Equmenias årsmöte äger rum lördagen den 30 januari med start kl.18. Kvällen inleds med årsmötesförhandlingar, summering av föregående år och beslut inför kommande. Därefter bjuds det traditionsenligt på högklassig underhållning, Flickornas afton, för första gången förinspelat. Missa inte detta!

Du anmäler dig till Equmenias årsmöte genom att maila till sigrid.grimberg@gmail.com. Då kommer du få en Zoom-länk skickad till dig där du ansluter till själva mötet.

Du som anmäler dig kommer tidigare under lördagen få hemlevererat en snackspåse som kan intas under kvällen.

Årsmöteshandlingarna hittar du på medlemssidorna. Om du inte har tillgång till medlemssidorna och vill få dem mailade till dig så ange det i din anmälan.

Församlingens årsmöte äger rum söndagen den 7 februari. Årsmötet inleds kl.10 med en gudstjänst som sänds via Youtube. Efter gudstjänsten blir det en kort paus så att teknikerna kan rigga om.

Själva årsmötesförhandlingarna planeras komma igång kl.11. Årsmötet kommer sändas via Youtube så att även den som inte är medlem i församlingen kan delta.

Du som är medlem kommer via medlemssidorna få tillgång till en Zoom-länk där du kan logga in, där har du möjlighet att rösta och komma med inlägg, frågor och kommentarer. För den som inte vill använda sig av Zoom kommer det också vara möjligt att rösta via sms. Mer information om detta kommer under mötet.

Årsmöteshandlingarna kommer läggas upp på medlemssidorna ca en vecka innan församlingens årsmöte. Om du vill ha ett färdigtryckt exemplar kan du hämta det i kyrkan antingen under expeditionstid tisdagar och onsdagar kl.9-12 eller själv gå dit och öppna. Om du inte har möjlighet att ta dig dit eller inte har nyckel, hör av dig till Maggan eller Marisete så får du det hem.

Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp. När ni åkallar mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig skall jag låta er finna mig, säger Herren.
Jeremia 29:11-14