Att bli kristen

Att vara kristen innebär inte att leva ett liv fritt från bekymmer och svårigheter. Att vara kristen innebär att leva ett liv med lika mycket bekymmer som alla andra men med en tro att vi inte står ensamma i dessa svårigheter.

Att vara kristen är att tro på en levande Gud som vill ha en relation med oss människor, som vill hjälpa oss att leva våra liv och vara en del av vår vardag. En Gud som valde att komma till oss i mänsklig gestalt genom Jesus Kristus och som därmed vet precis vad det är att vara människa. En Gud som skrattar, gråter och lever med oss.

Att vara kristen är att tro på en Gud som har besegrat döden. Att få bära ett hopp om att döden inte är slutet utan att livet fortsätter bortom det vi ser här.

Vägen till en personlig tro på Jesus Kristus ser olika ut för varje människa. Gud, som har skapat oss och som känner oss vid namn, närmar sig oss på det sätt som är rätt för oss. Gud tvingar sig inte på – men söker efter oss var och en.

Om du har funderingar och frågor om kristen tro är du välkommen till någon av våra samlingar och/eller ta kontakt med våra anställda eller någon i församlingen som du har förtroende för.