Cafégudstjänst och söndagsskola

Välkomna på söndag 2 april kl 10, då firar vi gudstjänst runt fikaborden. Vi fikar, sjunger, ber och har även möjlighet att delta i samtal kring dagens ämne.

Söndagsskolan träffas denna söndag.

Dagens bild är nummer 12, där Jesus tvättar lärjungarnas fötter.

Joh 13:4-7, 14-15
Han steg upp från bordet, tog av sig manteln och band en handduk om livet. Sedan hällde han vatten i tvättfatet och började tvätta lärjungarnas fötter och torka dem med handduken som han hade bundit om sig. När han kom till Simon Petrus sade denne till honom: ”Herre, skall du tvätta mina fötter!” Jesus svarade: ”Vad jag gör förstår du inte nu, men senare skall du fatta det.”

”Om nu jag, som är er herre och mästare, har tvättat era fötter, är också ni skyldiga att tvätta varandras fötter. Jag har gett er ett exempel, för att ni skall göra som jag har gjort med er.”