Ekumenisk gudstjänst 13 juni

Söndagen den 13 juni kl.10 bjuder vi in till ekumenisk gudstjänst i Tureholmskyrkan. Gudstjänsten sänds också på webben.

Dagens predikant är Joakim Blomqvist, kyrkoherde i Sösdala församling. Eva-Marie Lidén och Maria Tennevi sjunger för och med oss och kyrkvärdsgrupp 3 ansvarar för mötesledning.

Utifrån rådande restriktioner max 50 deltagare. Kyrkvärdar finns på plats och hjälper oss att hålla avstånd.

Vi har fortfarande uppehåll med kyrkkaffe, däremot får man gärna ta med sig sin egen fikakorg så kan vi ändå fika tillsammans efter gudstjänsterna.

Dagens kollekt går till Tureholmskyrkan. Du kan ge din gåva på olika sätt:
Swish 123 335 06 75
Bankgiro 454-4755

Om du vill delta via webben hittar du gudstjänsten på Tureholmskyrkans YouTube-kanal. Där läggs också gudstjänsten upp efter några dagar så att du kan se den i efterhand.

Det är fortfarande viktigt att följa Folkhälsomyndighetens allmänna råd för att undvika smittspridning. Vi behöver fortsätta att skydda varandra och de grundläggande råden gäller fortfarande:

• Stanna hemma även om du bara känner dig lite sjuk
  • Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus
  • Tvätta händerna ofta
  • Testa dig vid symtom