Gudstjänst 10 januari

Välkommen att delta i vår webbsända gudstjänst söndag 10 januari kl.10.

Vi gästas denna söndag av Barbara och Steve Swanson, missionärer från The Evangelical Covenant Church i USA. De bor sedan några år tillbaka i Malmö och utgår från Wesleykyrkan på Limhamn.

Gudstjänsten har temat ”Att gå in på skördefesten”och Barbara och Steve kommer predika med utgångspunkt i Lukasevangeliets kapitel 10 vers 1-11.

Elin Andersson, Frida Dahlén och Emma Olsson sjunger och Ronny Eryd är mötesledare. Anders Martinsson sköter ljudet och Jacob Lingman webbsändningen.

Dagens kollekt går till Tureholmskyrkan. Du kan ge din gåva på olika sätt:
Swish: 123 335 06 75
Bankgiro: 454-4755

Du hittar gudstjänsten på Tureholmskyrkans Youtube-kanal. Gudstjänsten går också att se i efterhand.

Därefter utsåg Herren ytterligare sjuttiotvå och sände dem före sig två och två till varje stad och plats dit han själv ämnade sig. Han sade till dem: »Skörden är stor men arbetarna få. Be därför skördens herre att han sänder ut arbetare till sin skörd. Gå, jag skickar er som lamm in bland vargar. Ta inte med er några pengar, någon påse eller några sandaler, och stanna inte på er väg för att hälsa.

När ni kommer in i ett hus, så säg först: Frid över detta hus. Och om där bor en fridens man skall den frid ni kommer med bli kvar hos honom; annars skall den vända tillbaka till er. Stanna sedan i det huset och ät och drick vad som bjuds; arbetaren är värd sin lön. Flytta inte från hus till hus. Och när ni kommer till en stad där man tar emot er, ät då det som sätts fram, bota de sjuka som finns där och säg till folket: Guds rike är snart hos er.

Men har ni kommit till en stad där man inte tar emot er, gå då ut på gatorna och säg: Till och med dammet som har fastnat på våra fötter här i staden stryker vi av – behåll det. Men så mycket skall ni veta: Guds rike är snart här.

Lukas 10:1-11