Gudstjänst 17 maj

På Bönsöndagen den 17 maj firar vi gudstjänst kl.10 i Tureholmskyrkan, under temat ”Bönen”.

Hur ser vi på samtalet med Gud? Skapar det frid eller frustration i oss? Hur kan den gemensamma bönen vara en välsignelse?

Derek Walles predikar och Kvarten sjunger. Vi hälsar två nya medlemmar välkomna till församlingen, Zarah Lesage Olsson och Tilda Mohlin.

Du kan också delta i gudstjänsten genom våra Facebook- och youtube- kanaler. Sök efter ”Tureholmskyrkan”.

Dagens bibeltexter enligt kyrkoåret
1 Kungaboken3:5-14
Romarbrevet 8:24-27
Matteusevangeliet 6:5-8
Psaltaren 13

Bönsöndagens andakt från gudstjanst.se av Sara Löfstedt
Bibeltext: Matteusevangeliet 6:5-8
Bön: Kom Heliga Ande – öppna Ordet för mig – och öppna mig för Ordet.

Läs bibeltexten. Om något direkt får dig att tänka till, stanna där och fundera vidare. Annars finns dessa frågor att fundera på:

• På Jesu tid var det tydligen vanligt att folk stod och bad synligt så att alla kunde se att de var fromma. Idag är det väl inte så många som ber fritt på stan. Vilka tror du att Jesus skulle kalla för hycklare idag?
• Vad innebär det att be i det fördolda?
• Vad betyder bön för dig?
• Vill du lära dig mer om att be? Hur kan ni hjälpa varandra?

Bön: Tack för den Jesus jag mötte i texten finns hos mig här och nu. Hjälp mig att bära det jag har sett och lärt mig vidare i mitt liv.