”Innan natten kommer” Musikgudstjänst

En söndagkväll i månaden under hösten inbjuder vi till musikgudstjänst med varierande program.

Först ut söndagen den 27 september kl.18 är en gudstjänst med sånger av Dan Inge Olsson, som har fått rubriken ”Innan natten kommer”.

Söndagsskolan träffas även denna söndag och fortsätter sin resa genom Lukasevangeliet.

Dan Inge är pastor och musiker boende i Horröd utanför Sösdala. Han har skrivit sånger i över 50 år. Ur denna rika sångskatt kommer sångerna i kvällens gudstjänst.

Medverkande: Elin Andersson, Frida Dahlén, Jörgen Grimberg, Conny Lindberg, Christina Lind Halldén, Lars-Åke Martinsson, Dan Inge Olsson, Emma Olsson samt kyrkvärdsgrupp 1.

Välkommen!

Innan natten kommer vill jag tacka
för den dag du gav, dem som jag mötte.
För ett liv som mognat något,
Herre, vill jag tacka.
Jonas Jonson