Konst- och musikkväll

Söndag 30 oktober kl 18 bjuds vi in till ett möte mellan konstnären Ingrid Ohrberg och musikern Dan Inge Olsson, båda från Sösdala.

Ingrid Ohrberg har skapat Tureholmskyrkans altartavla. Hösten 2021 var hon aktuell med utställningen ”Alla fåglar kan inte flyga” i Hässleholms kulturhus. Utställningen var en parafras på flyktingsituationen i världen.

Dan Inge Olsson är musiker och pastor och välkänd i bygden. Han skriver ständigt ny musik. Han och Ingrid har samarbetat flertalet gånger tidigare i olika projekt.

Denna kväll får vi ta del av Ingrids tavlor från utställningen och hennes tankar kring dessa, varvat med Dan Inges musik.

Fri entré. Kollekt till Tureholmskyrkan.

För barnen blir det söndagsskola i kyrkans nedervåning.