Musikgudstjänst: Från Ellington till läsarsång

Söndagen den 25 oktober kl.18 är det dags för höstens andra musikgudstjänst.

Loffe Sturesson som egentligen skulle medverka har fått förhinder. Istället gästas vi av Inge Palm, saxofonist från Ljungby, som ackompanjeras av Dan Inge Olsson på piano, Lars-Åke Martinsson på bas, Conny Lindberg på trummor och Jörgen Grimberg på gitarr.

Som rubriken på gudstjänsten antyder kommer kvällen bjuda på ett blandat program, med allt från Ellingtons jazz-toner till varma läsarsånger.

Söndagsskolan träffas som vanligt och fortsätter sin resa genom Lukasevangeliet.

Välkommen att delta på plats i kyrkan (max 50 personer) eller via webben. Gudstjänsterna livesänds numera via youtube, inte facebook. De går också att se i efterhand på youtube.