Ny personal

Äntligen har vi glädjen att välkomna två nya personer som ska arbeta i Tureholmskyrkan från och med i höst.

Liselotte

Liselotte Spåre är pastor och bor tillsammans med sin familj i Bäckaskog. Hon har tidigare varit pastor i Odalkyrkan i Kristianstad och har de senaste åren arbetat på Equmeniakyrkan Region Syd bland annat med ansvar för barn, familj och Konfas. Liselotte kommer arbeta som pastor och föreståndare I Tureholmskyrkan på 50% med start 230915 och ha kvar delar av sin tjänst i regionen.

Jennie

Diakon

Jennie Malmgren är diakonkandidat i Equmeniakyrkan och har precis avslutat första året av två på den diakonala utbildningen på Bromma folkhögskola. Hon bor i Billesholm med sin familj. Hon har i många år arbetat som socionom. Hon är även utbildad Tikva-instruktör. Tikva är en träningsform på kristen grund. Jennie kommer arbeta 30% som diakon i Tureholmskyrkan med start 230815 samtidigt som hon läser andra och sista året på den diakonala utbildningen.

Förutom Jennie och Liselotte är Lana Odegova timsanställd som bokningsansvarig.

Vi tackar Gud för det bönesvar som Jennie och Liselotte är till församlingen och till Sösdala, och önskar dem båda Guds välsignelse i deras nya tjänster.