Nyheter bland personalen

I januari gick vår församlingsvärdinna Margareta Martinsson i pension efter mer än 10 års tjänst i Tureholmskyrkan.

Vi i församlingen är så tacksamma för de här åren. Maggan, du har ett stort hjärta för alltifrån de äldre i vår församling, till ungdomarna du arbetat med i konfirmationsgruppen. Du har varit ansiktet utåt för mycket av församlingens diakonala arbete och du kommer att vara saknad i arbetslaget!

Vi önskar dig nu många roliga och lyckliga år som pensionär!

Tack Maggan!

I januari började Pernilla Mårtensson och Dan Inge Olsson som vakanspastorer i Tureholmskyrkan, medan rekryteringen av ordinarie pastor fortgår.

Dan Inge är välkänd i bygden och har arbetat 10 år som pastor i Tureholmskyrkan 2002-2012. Med sina rika gåvor inte minst inom sång och musik förmedlar han evangeliet i både ord och ton.

Pernilla är bosatt i Nävlinge och har precis avslutat utbildningen till pastor. Hon jobbar även i Missionskyrkan i Hässleholm som pionjärpastor, och vi ser fram emot de möjligheter till utbyte och samverkan detta innebär.

Varmt välkomna Pernilla och Dan Inge till tjänst i Tureholmskyrkan! Tillsammans med vår administratör Marisete Martinsson utgör de kyrkans arbetslag.

Kontaktuppgifter till de anställda hittar ni på längst ner på hemsidan. De finns också tillgängliga under expeditionstiden på tisdagar och onsdagar kl.9-13 (Pernilla enbart onsdagar).

Pernilla, vakanspastor
Dan Inge, vakanspastor