Påsken 2020

Med anledning av rådande läge kommer årets påskfirande se något annorlunda ut än vad som var tanken. Trots att det inte blir som vanligt känns det viktigare än någonsin att fira påskens budskap om livets seger över döden.

På Skärtorsdagen den 9 april kommer kyrkan vara öppen kl.16-20 för en person i taget att gå en påskvandring i lokalen.  En liten grupp i taget släpps in. Hör gärna av dig innan till info@tureholmskyrkan.se och meddela vilken tid du vill komma, så kan vi planera lite bättre. Men det går såklart bra att bara komma!

Långfredagens gudstjänst den 10 april kl.19 kommer livesändas med enbart de medverkande på plats i kyrkan, den är således ej öppen för alla.  Gudstjänsten har rubriken ”The Wounded Healer – Den sårade Helaren” och tar sin utgångspunkt i Jesajas profetior om Jesus. Sång och musik: Elin Andersson, Frida Dahlén, Lars-Åke Martinsson, Dan Inge Olsson och Emma Olsson. Textläsning: Carin Walles och Derek Walles.

Gällande Påskdagens gudstjänst den 12 april kl.10 så var det inte möjligt att genomföra en drive in-gudstjänst. Istället firar vi gudstjänst inne i kyrkan och gudstjänsten är öppen för den som vill komma. Antalet närvarande kommer räknas för att inte överstiga 50 personer. Medverkar i denna gudstjänst gör bland andra Derek Walles, Frida Dahlén, Lars-Åke Martinsson, Dan Inge Olsson och Emma Olsson. Gudstjänsten sänds också live.

De livesända gudstjänsterna hittar du på Tureholmskyrkans Facebook-sida. De kommer också finnas på kyrkans Youtube-kanal, så du kan titta när du vill.