Pastor/diakon sökes

I det trivsamma samhället Sösdala finns en stabil och aktiv församling, som växer och har omkring 200 medlemmar. Vi är vanliga människor långt ifrån perfekta eller färdiga, men med en stark längtan att erbjuda evangelium för människor i vår bygd. Kyrkan ses som en naturlig del i samhället och vi har många väletablerade kontakter med andra kyrkor, skolan, invånarna, bygdens föreningar. Församlingen har ett rikt programutbud som omfattar alla åldrar. I barn- och ungdomsarbetet deltar drygt 100 barn. Ett signum är sången och musiken, som berikar gudstjänstlivet men också bygger broar externt.

Nu söker vi pastor/diakon och föreståndare som tillsammans med församlingsadministratör, församlingsmedlemmar samt kollegor inom Equmeniakyrkan vill dela Guds ord och leda människor i sin tro i vår bygd.

Vi vill att du…
Har teologisk utbildning eller är utbildad diakon.
Har några års erfarenhet av arbete som innebär kontakt med människor.
Har ett tydligt andligt ledarskap.
Kan stödja och inspirera våra ledare inom Equmenia.
Har lätt för att skapa relationer och är bra på att samspela.
Är ekumeniskt sinnad.
Är handlingskraftig i det dagliga arbetet men har också förmågan att se långsiktigt och helheten.
Är självgående i dina arbetsuppgifter.

Sösdala är ett samhälle mitt i Skåne, omgiven av vacker natur, ett rikt föreningsliv och goda tågförbindelser. Här är det lätt att trivas!

Omfattningen är 100% eller annan omfattning som är önskvärd. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakta gärna oss för mer information om tjänsten:
Församlingens ordförande Mattias Mohlin, mattias.mohlin@gmail.com
Församlingsadministratör Marisete Martinsson, marisete.martinsson@tureholmskyrkan.se
070 578 70 48

Välkommen med din ansökan som bör innehålla CV med personligt brev och skickas till rekrytering@tureholmskyrkan.se senast den 30 juni 2022. Vi tillämpar löpande urval.