Sharing Lives – Dela livet

Vi har alla fördomar och rädslor för människor från andra kulturer. Ofta gör nyheterna oss ännu mer rädda. Vad säger Bibeln om dessa rädslor? Hur kan vi dela hoppet vi har i Jesus? Hur pratar vi med våra grannar från Mellanöstern?

Barbara och Steve Swanson från USA har de senaste åren bott och arbetat i Malmö, framför allt med människor från andra länder. Under hösten bjuder de in oss till kursen Sharing Lives – Dela livet – i Tureholmskyrkan. Namnet Sharing Lives kommer från 1 Thessalonikerbrevet 2:8 där Paulus säger ”…ville vi i innerlig kärlek ge er inte bara Guds evangelium utan också oss själva, eftersom ni blivit så kära för oss”. Kursen ger oss verktyg att förstå och umgås med dem som har andra livsåskådningar. De har tidigare hållit kursen i Centrumkyrkan i Bjuv och i Wesleykyrkan på Limhamn.

Kurstillfällen:
onsdag 25 september kl.19-21 (fika)
onsdag 9 oktober kl.19-21 (fika)
lördag 19 oktober kl.10-14 (lunch)

Anmälan till Derek eller på anslag i kyrkan. Kursen är gratis men den som vill kan köpa en Study Guide på engelska för 100 kr. Välkommen!