Skoghus

Mitt i skogen

Vid foten av en urtida vulkan

Om Skoghus

Skoghus är Tureholmskyrkans fritidsgård och ligger några kilometer utanför Sösdala. Den före detta bondgården inköptes av Sösdala Missionsförsamling 1970 och byggdes då om för att tillgodose församlingens behov.

Här finns samlingslokal, serveringslokal, kök, toaletter och duschutrymmen. Grillplats och vindskydd finns också att tillgå. Här finns övernattningsmöjligheter för upp till 10 personer i sängar, bland annat ett nyrenoverat rum med 6 bäddar. Är man fler går det att övernatta inomhus på golv.

Förutom församlingens och Equmenias egna aktiviteter, som scoutverksamhet och gudstjänster, är det många som hyr Skoghus för övernattningar, friluftsdagar, fester och församlingsdagar. Hyra Skoghus kan du göra både som privatperson, skola, förening och församling. Skoghus är också ett trevligt utflyktsmål för många.

Vill du hyra Skoghus? Kontakta vår bokningsansvariga Lana Odegova på versionschool2018@gmail.com eller 0792-01 93 20. Skoghus hyrs ut mellan maj och oktober. Vill man hyra utanför denna period så kontakta oss så kan vi diskutera detta.

Fullt utrustat kök
Matsal
Vardagsrumsdel i matsalen. Här finns även en bäddsoffa.
Sovrum med 6 bäddar
En av tre toaletter